DESIGN GROUP ITALIA guida l’innovazione e orienta la produzione di un’impresa alle reali richieste della domanda globale nei suoi numerosi aspetti e indirizza quindi la creatività al mercato.
Beta
chiede a Design Group Italia di
disegnare un giravite estremamente ergonomico, funzionale, comodo e dalla presa
istintiva, che abbia inoltre l’inconfondibile stile dei prodotti Beta.Design Group
Italia giunge al risultato attraverso uno studio sperimentale grazie quale ha potuto definire una nuova base
ergonomica del giravite
DESIGN GROUP ITALIA drives innovation and directs the production of their Clients to the real needs
of the global demand.
The tool maker Beta asked Design Group Italia to design a screwdriver extremely ergonomic, functional, comfortable and with an instinctive grip, furthermore the screwdriver has to have the unmistakable style of Beta’s products.
The tool maker Beta asked Design Group Italia to design a screwdriver extremely ergonomic, functional, comfortable and with an instinctive grip, furthermore the screwdriver has to have the unmistakable style of Beta’s products.
La ricerca
ergonomica si è sviluppata da uno studio volto all’individuazione delle zone
funzionali dell’impugnatura, quali controllo, agilità, potenza, spinta e alla
loro ottimizzazione. Un test con i consumatori ha poi consentito di raccogliere
e classificare valutazioni e impressioni su molteplici aspetti dell’impugnatura
di un cacciavite espresse da parte di un campione, di persone scelte sia tra
quanti utilizzano giraviti per la loro attività quotidiana, sia tra persone che
ne fanno un uso saltuario o domestico.
Design
Group Italia thanks to a working method
based on experimentation has been able
to define a new ergonomic base for the screwdriver. The ergonomic research, started
from a study aimed at identifying the functional
areas of the screwdriver handle, such as control, agility, power, thrust, and
their optimization. Then a user test was then made in order to collect the impressions
of the various aspects of the handle expressed by a panel of people chosen by
those who use screwdrivers for their daily activities and people who use occasionally
the screwdriver at home.
Durante il test
si sono utilizzate viti di varie misure e tipologie su diversi tipi di
materiali. Dall’esame è emersa una decisa predilezione per le impugnature che
riempiono la mano, senza asperità, spigolature o incavi. Preferite le superfici
regolari e le impugnature con sommità rigida, liscia e con forma sferica, zona
su cui si esercita la maggior pressione col palmo della mano. Altro elemento
portato alla luce dalla ricerca è stata l’importanza attribuita alla qualità
del materiale utilizzato per il grip.
I risultati del
test sono stati indispensabili per realizzare un giravite che avesse
un’impugnatura capace di garantire il massimo comfort e un’ottima presa durante la fase
più critica durante l’utilizzo; quella di serraggio.
During
the test were used screws of different sizes and types used to screw on
different types of materials. The result showed a definite preference for
handles that fill the hand, without roughness, sharp edges or dents, smooth
surfaces are preferred and handles with rigid top, smooth and spherical areas
on which to exerts more pressure with the palm of the hand. Another element
brought to light by the research was the focus on the quality of the material
used for the grip.
The results of the tests were then used to create a screwdriver that has a grip that guarantees maximum comfort and excellent gripping during the most critical phase of use, the tightening. The design work has also defined a new stylistic identity that enhances the character of the brand Beta.
Lo stile Beta
Il design dei
prodotti Beta è noto per la forte identità formale, caratterizzato da segni
distintivi e rapporti tra i materiali che conferiscono ai prodotti grande
riconoscibilità e visibilità, come ellissi, isole, filetti, sagome
superfici e volumi. Lavorare sull’evoluzione del linguaggio Beta ha
significato individuare tali elementi per declinarli in modo innovativo sui
nuovi prodotti.
The style Beta
The design of Beta tools is known for a strong formal identity, characterized by distinctive signs and the relationship between the materials that gives to the products high recognition and visibility, such as ellipses, islands, patterns surfaces and volumes. To work on the evolution of Beta language meant to identify these elements for declining them in an innovative way on the new product.
The design of Beta tools is known for a strong formal identity, characterized by distinctive signs and the relationship between the materials that gives to the products high recognition and visibility, such as ellipses, islands, patterns surfaces and volumes. To work on the evolution of Beta language meant to identify these elements for declining them in an innovative way on the new product.
Grip e texture
Dalle prove
eseguite da Design Group Italia è risultata fondamentale la qualità delle parti
in gomma. La sensazione di aderenza, può essere infatti trasmessa sia dalle
caratteristiche intrinseche del materiale, sia dalla texture applicata su di
esso. Per massimizzare la coppia torcente si è capito che la distribuzione
della texture deve essere concentrata nell’area in cui viene impressa la rotazione.
Sul
disegno della texture, si è lavorato, oltre che per ragioni ergonomiche, per
comunicare i valori legati al concetto di “presa” e la distribuzione di questi
elementi sull’impugnatura è stato fondamentale per generare un segno forte e
riconoscibile che riconducesse ed esaltasse l’identità del prodotto Beta.
Grip and
texture
From the tests carried out by Design Group Italia, come out that the quality of the rubber parts is fundamental. The sticky grip feeling, can in fact be transmitted either by the intrinsic characteristics of the material, or from the texture applied on it. To maximize the torque effect, was understood that the distribution of the texture should be concentrated in the area where the rotation is impressed. The design of the texture was made for ergonomic reasons, but also to communicate the values associated with the concept of "torque" and the distribution of these elements on the handle has been fundamental for generating a strong and recognizable sign that exalt the 'identity of the Beta product.
From the tests carried out by Design Group Italia, come out that the quality of the rubber parts is fundamental. The sticky grip feeling, can in fact be transmitted either by the intrinsic characteristics of the material, or from the texture applied on it. To maximize the torque effect, was understood that the distribution of the texture should be concentrated in the area where the rotation is impressed. The design of the texture was made for ergonomic reasons, but also to communicate the values associated with the concept of "torque" and the distribution of these elements on the handle has been fundamental for generating a strong and recognizable sign that exalt the 'identity of the Beta product.
Nessun commento:
Posta un commento